Dopuszczalne modele prac dyplomowych

5/5 - (2 votes)

W specjalności .reklama” dopuszczalne są następujące modele prac licencjackich:

  1. Model komunikacyjny

Model komunikacyjny stanowi opracowanie, opisujące działalność konkretnej organizacji gospodarczej, administracyjnej lub społecznej pod kotem sposobu jej komunikacji z otoczeniem i obejmuje element autorskiego rozwiązania, usprawnienia lub podejścia w tej dziedzinie. Przykładowe tematy proc:

  • projekt kampanii reklamowej dla nowego produktu X (usługi),
  • budowa kompleksowego wizerunku analizowanego podmiotu X,
  • integracjo kilku (kilkunastu) narzędzi promocji sprzedaży w działalności firmy X,
  • projekt działań PR dla firmy X,
  • rola czynnika ludzkiego w procesie sprzedaży osobistej no przykładzie firmy X,
  • projekt programu lojalnościowego dla produktu X.
  1. Model opisowo-analityczny

Model opisowo-analityczny stanowi przykład przekrojowego opracowania, opisującego wybrane zagadnienie, ideę lub zastosowanie narzędzia w odniesieniu do konkretnej rzeczywistości gospodarczej (lub społecznej) i obejmuje własne przemyślenia, oceny i wnioski autora w danej dziedzinie. Przykładowe tematy prac:

  • Symbol krzyża w kampaniach reklamowych firm ubezpieczeniowych
  • Technika „direct mail” w służbie klubów książki
  • Sponsoring jako element strategii rynkowej sektora piwnego w Polsce
  • Modele organizacji działu  promocji  największych  polskich reklamodawców
  • Zależność funkcji i struktury organizacyjnej agencji reklamowych typu ,full-service”
  1. Model kreatywny

Model kreatywny może zostać w części oparły na elementach modelu analitycznego lub komunikacyjnego, jednak w części autorskiej ma charakter opracowania  graficznego,   audiowizualnego,   słownego, muzycznego itp. Przykładowe tematy prac:

  • Rozwój logotypu firmy X w związku z ewolucją jej misji
  • Księga standardów jako sposób unifikacji komunikacji wizualnej na przykładzie firmy X
  • Film reklamowy w strategii komunikacji firmy X
  • Kompania prasowa odkurzana marki X jako podstawowy instrument plonu promocji
  • Ewolucjo elementów tożsamości wizualnej firmy X

W specjalności „zarządzanie zasobami ludzkimi” dopuszczalne są następujące modele proc licencjackkh:

  1. Model empiryczny

Model empiryczny koncentruje się no konkretnym przypadku, empirycznie zaczerpniętym z praktyki zarządzania zasobami pracy określonej, rzeczywiście istniejącej, firmy. Przykładowe tematy prac:

  • Systemy okresowych ocen pracowniczych no potrzeby firmy X
  • Metody zarządzania konfliktem (no tle sporu zbiorowego w firmie X)
  • Metody racjonalizacji kosztów pracy w firmie X
  • Możliwości zastosowania metody Assessment Center w firmie X
  • Koncepcja systemu motywatorów pozapłacowych na potrzeby firmy X.
  1. Model opisowo-analityczny

Zasadniczo różnica modelu empirycznego i opisowo-analitycznego polega na zakresie wykorzystania danych zgromadzonych empirycznie oraz przekrojowym podejściu do tematu. Przykładowe tematy prac:

  • Metody rekrutacji i selekcji członków zarządów wybranych spółek kapitałowych z udziałem skarbu państwo
  • Związek strategii zatrudnienia z misją i strategią w firmach produkcyjnych
  • Metodologia budowy indywidualnych ścieżek karier w firmach wydawniczych
  • Struktura działu personalnego w agencji reklamowej

Dodaj komentarz